17 Ocak 2010 Pazar

Kuala Lumpur / Maleka / MALEZYA


Bir zamanlar dunyanin en yuksek binalari, Petronas Kuleleri


Modern bir cami, KL


Eski tren istasyonu, Kuala Lumpur


Cin yeni yili icin suslenen Maleka sokaklari


Kopek icin asilan ilan sadece Asya'da gorebileceginiz turden: "Bedava kopek / Insan tuketimi icin degildir"


At nali sekilli Cin mezar taslari




Geleneksel Maleka evleri






Malezya'nin en eski camisi. Uzakdogu stili cami gormek oldukca ilginc geldi.


Maleka'nin sokaklari

Kuala Lumpur beni monsoon yagmurlari ve muthis bir nem oraniyla karsiliyor. Hindistan'dan en ucuz ucak biletini Malezya'ya buldugumda burada monsoon sezonu oldugunu hesaba katmamistim. Cok uzun surmemekle birlikte gunde en az bir, bazen iki kere siddetli bir yagmura maruz kaliyorsunuz. Buradaki bir arkadasin tanimladigi uzere yagmur yagdiginda gunun kahve saati gelmis demek cunku kendinizi en yakin kapali mekana atip kahvenizi yudumlamaktan baska bir sey yapma sansiniz yok. Seyahat planlarimi etkilese de monsoon yagmurlarini gordugum icin mutluyum. Hindistan'da deneyip pek memnun kalmadigim couchsurfing sitesini Malezya'da bir kez daha denemeye karar vedim. Mesajlarima olumlu cevap veren iki ayri sahisla evlerinde misafir olmak uzere sozlestim. Kuala Lumpur'da kaldigim alti gunun dordunu bir evde ikisini diger evde gecirdim. Her iki ziyaretimde keyifli ve rahat gecti. Ilk evde aile ortaminda ev yemeklerinin tadini cikarirken ikinci evdeki genc arkadas sehrin gormedigim yerlerini gosterdi. Imkan buldukca bu siteyi kullanmaya devam edecegim.
Kuala Lumpur son derece gelismis, modern bir sehir. Cevrenizi saran Malay, Cin ve Hint kokenli insanlar disinda batidan bir farki yok. Yuzyillar boyunca Cin'den ve Hindistan'dan goc aldigi icin bugun nufusun yuzde kirkini olusturan bu azinlik gruplarin sosyal esitlik talepleri Malezya siyasetinin baslica gundem maddelerinden birini olusturuyor. Kuala Lumpur yasamak icin ideal bir sehir olsa da bir gezgin icin pek ilgi cekici olmamakla beraber couchsurfing vasitasiyla tanistigim insanlar sayesinde keyifli bir durak oldu. Malezya'nin baska gorulecek bircok yeri olmasina ragmen yolculugumun sonunda donmek uzere Endonezya'ya gecmeye karar verdim. Beni Endonezya'nin Sumatra adasina goturecek feribot yolculugu icin Malezya'nin Maleka sehrine geldim. Ilginc mimari yapilari, ulkenin en eski cami ve tapinaklariyla fazlasiyla turistik bir sehir olan Maleka'da birkac gun gecirdikten sonra bir ay kalmayi planladigim Endonezya'ya hareket ediyorum...

1 yorum: