18 Aralık 2009 Cuma

Arambol Plaji, GOA!!


Goa'da ki sayisiz kiliseden biri, eski bir Portekiz kolonisi olan bolge halki Hristiyanliga gecmis. Hint kulturu ve insanini hristiyanlikla bagdastiramasam da oldukca dindarlar.

Rengarenk Portekiz evleri, Panjim / Goa

Vagator Plaji





Gunluk baligimizi pisirirken


Goa’ya Hindistan’in yatakli otobuslerinden birinde seyahat ettim. Bu otobuslerde koltuk yerine ranza benzeri iki katli kucuk kompartmanlar mevcut. Her bolme iki kisilik dolayisiyla benim gibi yalniz seyahat ediyorsaniz tanimadiginiz biriyle yanyana yatarak yolculuk ediyorsunuz. Fistik gibi Hintli bir kizin yanina dusmeyi umuyordum ancak beklentim bosa cikti. Yinede 60 yasinda hos sohbet bir Amerika’linin yanina dustugum icin sansli sayilirim. Ilk once Goa’nin farkli plajlarinda ikiser gun gecirerek gezmeyi dusunuyordum ancak Arambole vardigimda bu fikrimden vazgecip butun zamanimi orada gecirmeye karar verdim (geceligi bir dolar olan otelimin (terasda bir dosek veriyorlar) bunda buyuk payi var tabii). Goa’nin sakin ve rahat atmosferi sayesinde butun gun birsey yapmasaniz dahi gunlerin nasil gectigini anlamiyorsunuz. Birkac gun kalma planim once bir haftaya sonar on gune uzadi. Birkac ay burada kalip zamanin nasil gectigini anlamayacagimi dusunerekden harekete gecmeye karar verdim.
Goa’da bir gunumun (veya her gunumun) kisa bir ozeti: sabahlari palmiye agaclarindan suzulen gunes isigi ve kus sesleriyle uyanmak (otelin terasindan acik havada kaliyordum), tropik meyveler, yogurt, bal ve muesli (tahil, findik, badem vb. Karisimi) olusan kahvalti, okyanusun serin sularinin tadini cikarmak, kumsalda aglarindan yakaladiklari baliklari ayiklayan balikcilardan taze balik almak, ogle yemegi icin bir balik ziyafeti ve arkasindan biraz kestirmek, tekrar okyanusa bir ziyaret, gun batimini izlemek ve kumsalda gece boyu devam eden cesit cesit canli muzikle gunu noktalamak. Sanirim size yeterince kiskandirdim, dolayisiyla sudan ucuz ickilerden, tavla partilerinden, birbirinden ilginc ve renkli insanlardan ve Goa’nin digger sehir ve plajlarina yaptigim motorsiklet gezilerinden (daha once hic tecrubem olmamasina ve birkac kez kucuk kazalara girmeme ramak kalmasina ragmen muthis eglenceliydi) bahsetmeyecegim bile…

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder