17 Aralık 2009 Perşembe

Varanasi



Kucuk Buda


Kulak temizleyici




Ganj nehrinde gun batimi seremonileri

Ganj'da gun dogumu


Ganj'da gun dogumu seremonileri







Olulerin yakilma alani



Delhi'den bindigim trenle 12 sat suren bir yolculukdan sonra Varanasi'ye variyorum. Trende yerimi bulmakda sorun yasayinca baskasinin yatagina yerlesiyorum, kisa bir sure sonra konduktor gelip baska bos bir yataga yerlestiriyor. Yatakli sinifi oldukca kalabalik olmasina ragmen uzanabilecegin bir yer saglamasi acisindan yeterince konforlu. Daha sonra sohbet ettigim baska gezginler daha luks siniflari denediklerini ancak verdikleri fiyata degmedigini ve yatakli sinifin en ekonomik ve rahat sinif oldugunu teyit ediyorlar. En ucuz sinif olan koltuklu vagonlar tam bir izdiham alani oldugu icin uzun yolculuklarda kullanmaya pek elverisli degiller. Delhi'den Varanasi'ye yaptigim yolculuk icin 7 dolar gibi bir ucret oduyorum, geceyi otel yerine trende gecirecegim icin pek kotu sayilmaz. Varanasiye vardigimda merkeze inmek icin Hindistan'daki ilk rickshaw'mi (uc tekerli bisiklet veya motorlu arac) 20 rupiye kiraliyorum ve Ganj nehrinin kiyisinda gezginler arasinda populer olan bir pansiyona geliyorum. Ucuz odalarinin saat 12'den sonra acilacagini soyledikleri icin pansiyonun terasinda bulunan Ganj manzarali restoranda yeni tanistigim gezgin arkadaslarla kahvalti yapip saatin gecmesini bekliyoruz...


Hindu hacilarin arasinda iki gun gecirdim Varanasi'de. Insanlarin binlerce yildir ayni rituelleri uyguladiklari, tanrilarina adaklar sunduklari, ayni dualari okuduklari Hindistan'in en eski sehri Varanasi. Hinduizm icin kutsal Ganj nehrinin kiyisinda sayisiz tapinaklari ve Hintlilerin karanlik evleriyle cevrelenmis bir sehir. Labirent gibi dar sokaklari, oluleri yaktiklari Ganj kenarindan surekli yukselen dumani, sayisiz Sari dukkani, eski kayiklari, can sesleri ve Sadulari... gundogumuyla baslayan seremoniler gun batimina kadar devam ediyor. Aksam 10'da karartma uygulanan sehirden Nepal'e dogru yola koyuluyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder