17 Aralık 2009 Perşembe

Pokhara, NEPAL


Dunya Baris Stupasi


Pokhara daglarla cevrili bir golun etrafinda yayilmis yerlesim yerleri, Himalayalarda yapabileceginiz on, yirmi, otuz gunluk tirmanis ve yuruyusleri, rafting, yamac parasutu gibi alternatifleriyle bir doga sporlari merkezi. Uzun yillardir turistlerin akinina ugramasi ve hala populerligini korumasi nedeniyle fazlasiyla ticarilesmis bir yer. Ozellikle otellerin yogunlastigi gol kenari kucuk bir Avrupa kasabasindan farksiz. Fiyatlarin Nepal'in diger kisimlarina ve Hindistan'a kiyasla iki uc katina ciktigi bu sehire kultur turizminden ziyade doga turizmi amacli gelmek gerekiyor. Bende buraya yaptigim iki gunluk kisa ziyareti sehirli yanimi bir yana birakarak olabildigince dogayla icice geciriyorum. Ilk gun kiraladigim bisikletle sehir disini gezmeye cikiyorum. Yerlilerin yasadiklari eski sehrin sokaklarinda turladiktan sonra bir yarasa magarasina gidiyorum. Magaranin tavaninda yuzlerce kucuk siyah yarasanin yasadigi magara cok ilginc olmamakla beraber yarasalarin her an uyku halinden cikip size saldirma olasiligi ufak capli bir heyecan yasatiyor. Birazda gol kenarini gezdikden sonra bisikletin eskiligi dolayisiyla cikardigi seslere ve ozellikle rahatsiz selyenin popomda yarattigi agriya daha fazla dayanamayarak bisikleti iade edip gunun kalanini bir restoranda kitabimi okuyarak geciriyorum.
Ikinci gun golun cevresindeki daglari tirmanip nefes kesici manzarayi izlemekle geciyor. Dag tirmanislarina aliskin olmayan vucudum bir hayli yoruluyor ancak gol kenarinda ufak bir sekerleme yorgunlugu almaya yetiyor. Gunun kalanini yine sehirde dinlenerek geciriyorum. Pokhara'nin sakin havasinda iki gunu dinlenerek gecirdikden sonra tekrar Hintli kardeslerimle bogusmaya hazirim. Yarin Agra'ya dogru yapacagim uzun yolculuga baslayacagim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder