17 Aralık 2009 Perşembe

Yezd









Dogal klima


Aksam otobusuyle Yezd'e geciyorum. Otobus hareket saatinden iki saat gec kalkiyor. Sabah sekiz gibi Yezd'e variyoruz. Ilk is tren istasyonuna gidip Tahran'a bilet soruyorum ancak ayni aksam a sefer olmadigini ogrenince otobus bileti almak icin terminale donuyorum. Terminalde satis giselerinin onunde Yezd'e ayni otobusde geldigimiz, gorunuslerinden turist olduklari belli iki genci goruyorum. Yanlarina gidip biraz sohbet ediyorum, onlarda gun icerisinde Yezd'i gezip aksam Tahran'a gececekler. Beraber gezmeyi kararlastirip sirtimizdaki yukten kurtulmak icin bir emanetci aramaya koyuluyorum. Farsca, Turkce, Ingilizce karisimi yarattigim yeni bir dil sayesinde cantalarimizi birakabilecegimiz bir ambar buluyorum. Cantalarimizi birakip sehre dogru yola koyuluyoruz.
Ekipdeki arkadaslardan Lucas Polonyali, Turkiye ve Iran'i gezdikden sonra ulkesine donecek. Diger arkadas Macar, O da benim gibi guney Asya ulkelerini kapsayan uzun bir yolculuga cikmis. Macar arkadasin Ingilizcesi akici, konusmayida sevdigi icin bol bol anlatiyor. Cografya ve turizm okumus, iki yil cografya ogretmenligi yaptikdan sonra aldigi maasin dunyayi gezmesine imkan vermeyecegine kanaat getirince otelde calismaya baslamis. Cografya ve ogrencileri hakkinda tutku ve heyecanla bahsettigini gorunce bu meslegi yapamadigi icin uzuluyorum. Dil bilimi konusunda da oldukca bilgili, dil biliminin hobisi oldugunu soyluyor. Macarca ve Turkce arasindaki yakin benzerlikten ve dillerindeki Turkce kelimelerden uzun uzun bahsediyor.
Yezd Iran'da en cok ilgimi ceken sehir oldu. Colun ortasinda colle butunlesmis bir sehir Yezd. Eski sehirin sokaklarinda gezinirken bir masal diyarinda hissediyorsunuz. kerpic evleri, dar sokaklari, kubbeleri, kemerleri, kanallariyla yuzyillardir degismeden gelmis gunumuze. Eski sehrin etrafinda buyuyen yeni sehir icin ayni seyleri soylemek pek mumkun degil tabii ki. Gun boyu o sokak senin bu sokak benim gezdikden sonra Tahran otobuslerimizi yakalamak uzere terminale donuyoruz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder