17 Aralık 2009 Perşembe

HINDISTAN'a donus!! Agra & Jaipur




Sarayda yasayan kadinlarin sehir hayatini izleyebilmeleri icin yapilmis kucuk pencereler (Hava Mahal, Jaipur)

Hava Mahal (Ruzgar Sarayi)


Gencler kriket oynarken

Sehir muzesi, Jaipur

Pokhara'dan Agra'ya ulsamak iki gunumu aldi. Yolculuk esnasinda adaptasyon surecimin bir sonraki asamasi olarak yemekleri elle yemeye basladim (sulu yemekler bile ya ekmek banarak ya da pilavla karistirilarak elle yeniyor). Eglenceli olmakla beraber yerel halkla iletisim kurmayi da kolaylastiriyor. Agra'ya ogle uzeri vardim ve gunun geri kalanini uzun yolculugumun yorgunlugunu atmak uzere dinlenmeye ayirdim. Otobus duragindan otele yururken yol boyunca her zaman oldugu gibi riksavcilarin saldiralarina maruz kaldim. Hayir cevabini kati suretle kabul etmeyen ve bisiklet taksilerine binmeniz icin yakanizi birakmayan bu israrci insanlar gerek mesafe gerek sonradan degistirdikleri tarife gerek oteller hakkinda olsun her turlu yalani soylemeye hazirlar. Artik bu saldiri ve yalanlara bir derece bagisiklik kazanmam sebebiyle riksavcilarin "Tac Mahal ve Agra Kalesi bedava, atla arkaya" turu laflarina kulak asmadim. Otelde tanistigim insanlardan ogrendim ki belki de hayatlarinda ilk kez dogruyu soyluyorlarmis. Normal giris ucreti 17 dolar olan (neredeyse iki gunluk butcem) ancak yilda sadece iki gun kapilarini ziyaretcilerine bedavaya acan Tac Mahal'in bu ozel iki gununden birine denk gelmisim. Bunu ogrendigim vakit hava coktan kararmis, Tac Mahal kapilarini kapatmisti.
Ertesi gun Tac Mahal'in haftada bir gun kapali oldugu cuma gunune denk geliyordu. Tac Mahal ve Agra Kalesinden baska pek enteresan bir yani olmayan ve insanlarindan da haz almadigim bu zevksiz sehirden iki gunden fazla gecirmeyi dusunmedigim ve zaten yuksek giris ucretinden dolayi icine girmeyi planlamadigim Tac Mahal'i gezmeyecegim kesinlesmis oldu. Ertesi gun sehrin sokaklarini otelde tanistigim yari Alman yari Turk bir arkadasla gezmeye karar verdik. Gezmeye baslayali gazla olmamisti ki su almak icin durdugumuz bir bakkalin onunde 60 yaslarinda duzgun Ingilizce'li bir Hintliyle sohbet etmeye basladik. Yarim saat ayak ustu yaptigimiz muhabbet derinlesince bakkalin onundeki saldalyelerde oturup sohbetimize devam etmeye karar verdik. Bu hos sohbet adamin bize Hint filozofisi, Hinduizm, ve Sikago'da yasadigi donemden maceralarini anlattigi birkac saatin sonunda gunes yavas yavas batmaya baslamisti. Hava kararmadan Tac Mahal'e uzaktan da olsa bir selam cakmak uzere yanindan ayrildik. Devamli size birsey satmaya calisan veya bir cikar bekleyen insanlarin iletisim kurma cabalarina maruz kaldiginiz bu ulkede samimi ve keyifli bir sohbet herhangi bir aniti veya binayi gormekden daha degerliydi. Ertesi gun turistlerin en cok ziyaret ettikleri uc sehir olmalari sebebiyle altin ucgen olarak adlandirilan Delhi, Agra, Jaipur sehirlerinden sonuncusuna geldim. Yolculugun basindan beri faydalanmayi dusundugum ancak ne zaman nereye gidecegim belli olmadigi ve her an internete baglanma firsati bulamadigim icin faydalanamadigim couchsurfing.org sitesinden Jaipur'da yararlanma firsati buldum. Seyahat edenleri evlerinde konuk etmek isteyenlerle bulusturan bu siteye son dakika gonderdigim mesafa olumlu cevap veren bir uyenin evinde misafir olarak kaldim. Misafirperverlik, kultur alisverisi ve iyi niyet gibi fikirler uzerine kurulu bu site vasitasiyla yasadigim bu ilk tecrube malesef pek tatmin edici olmadi. Sohbetimizin cogu onun beni hediye alisverisi yapmaya ikna etmeye calismasiyla gecince (malum komisyonunu almak icin) tadim kacti ve erkenden dinlenmek uzere odama cekildim. Sabahda ilk is iki gun kalmayi planladigim bu evden ayrilip bir otele yerlestim. Evlerini acmalar, yemeklerini paylasmalari ve kibarliklarini hic kaybetmemeleri dolayisiyla haklarinda kotu konusmam mumkun degil ama bir cikar gutmeleri sitenin butun amacina ters dustugu icin pek samimi degillerdi.
Gun icerisinde Jaipur'u gezdikten sonra aksami lezzetli bir et yemegiyle noktaliyorum. Jaipur'da Hindu, Jain, Shikh dinlerinin yanisira yogun bir Musluman nufusu da mevcut. Diger dinlerin mensuplari genelde vejeteryan olduklari icin Hindistan'a geldigimden beri ayni sebzeleri iceren yemekleri yiyordum. Cok lezzetli olmalarina ragmen bir sure sonra sikici olabiliyor. Musluman kardeslerimle :) beraber et yemek hos bir degisiklik oldu. Sonunda kuzeyin buyuk sehirlerini tamamlayarak Thar colunun kucuk kasabalarina dogru yola cikiyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder