17 Aralık 2009 Perşembe

Rajastan


Jodhpur Kalesi


Jodhpur gelini



Jaisalmer Kalesi



Jaisalmer'in nakis gibi islenmis binalari

Puskar'a vardigimda Sutcu Pansiyon ismi hosuma giden bir otele yerlestim. Puskar orta Rajastan'da kucuk ama Hindu hacilarin duraklarindan biri olmasi dolayisiyla onemli bir koy. Ayni zamanda her yil ulkenin en buyuk deve pazarina ev sahipligi yapiyor. Malesef bu yil ki deve pazarini kacirdim ama sakin ve rahat ortami sayesinde keyifli bir zaman gecirdim. Oteldeki en ucuz oda olan terasda bir cadir kiraladim. Teras ayrica hamaklar, minderler ve divanlarla dosendigi icin zamanimin cogunu bu sicak ortamda uyuyarak, yiyip icip kitap okuyarak, sohbet edip manzarayi izleyerek gecirdim. Burada iki gun desarj olduktan sonra mavi sehir lakapli Jodhpur'a gectim. Jodhpur dusundugumden cok daha buyuktu. Yine bir kasaba beklerken orta buyuklukte bir sehirle karsilastim. Sehrin fazla cazibesi olmadigi icin bir gunu tipik turistuk yerlerini gezmekle gecirdikten sonra Jaisalmere'e gectim. Jaisalmer Hindistan seyahatimde bulunacagim en bati nokta, Pakistan sinirina yakin Thar colunde bir kasabaydi. Binalarin cephelerinin nakis gibi islendigi muthis guzellikte bir sehir Jaisalmer. Sehir ne kadar guzelse insanlarida bir o kadar cirkindi. Beni aldatmaya calisan sarhos restoran sahibiyle tartismam ve kaldigim otelin sahibinin bana satmaya calistigi deve safarisine katilmayi kabul etmeyince cirkeflesip kabalasmasiyla kaldigim iki gun tatsiz gecti. Udaipur Rajastan eyaletindeki son ve en guzel duragim oldu. Zenginler tarafindan guzelliginin kesfedilmesiyle dunyanin en buyuk otel zincirleri her yil yenir bir luks otel acmaya baslamislar bu Pichola golu kenarindaki insani kendine hayran birakan sehirde. Hala kendine has havasini ve hesapli alternatiflerini kaybetmeden bu sehri ziyaret ettigim icin memnunum. Bircok tarihi bina ve diger gezilecek yerler barindirmasina ragmen sehrin huzurlu havasinin keyfini surmekten baska birsey yapmasi gerekmiyor insanin. Duvarlarindan pembe los bir isik ve yuzyillarin tarihini yansitan binalarla cevrili bir golun uzerinden gunesin batisini izleyerek insan yeniden doguyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder