17 Aralık 2009 Perşembe

BAE'ne ucus ve Delhi, HINDISTAN'da ilk gunler!!!


Umumi tuvalet


Misket oynayan cocuklar

Yuzbinlerce Hint tanrisindan bir tanesi

ve bir digeri

kahvalti mekanim, taze omlet

Paan adi verilen cignenen bir karisim


Okul servisi

Ambassador arabalari, beyazlar devlet gorevinde yesil-sarilar taksi olarak kullaniliyor

Paharganj'da ana cadde

Kisa bir ucusdan sonra BAE Sarjah havaalanina variyorum. Havaalani oldukca ilginc bir insan topluluguna sahip. Cogunlugunu Hint, Filipinli, Malezyali insanlarin olusturdugu yolcu kalabaliginda her milletden insan gormek mumkun. 24 saat gecirecegim terminal koltuklari malesef uyumaya pek musait degiller. Sekilden sekile girerek de olsa birkac saat uyumayi basariyorum. Ertesi gun bindigim Air Arabia ucagi beni yolculugumun ikinci ayagi Hindistan'a goturuyor. Terminalden bindigim otobusle sehir merkezine geliyorum ve otobusden iner inmez bir sok geciriyorum. Kitaplardan istediginiz kadar Hindistan hakkinda okuyun, arastirma yapin, hicbirsey sizi burasi icin hazirlayamaz. Kalabalik oldugunu, pis oldugunu ve bir kaos ortami oldugunu bilerek gelmeme ragmen butun duyularim bir titresim gecirdi. Sokaklardaki cop yiginlarindan kesif sidik kokusuna, trafik kesmekesinden yemenin mumkun olmayacagini dusuneceginiz sokaktaki yemek saticilarin, toz bulutu, gurultusu, sefaletiyle bambaska bir dunyaya transfer oluyorsunuz. Yuzume yayilan buyuk bir gulumsemeyle otel aramak uzere yurumeye basliyorum. Uzun bir yuruyusden sonra sehirdeki en ucuz konaklama mekanlarindan birinde 130 Rupiye(3 dolar) bir oda tutuyorum. Tabii bu fiyata normal bir otel odasi akla getirmek yaniltici olacaktir. Binanin yarisi yikik dokuk duruyor, sanki bir insaat alani ama herhangi bir calisma yapilmadigi belli. Odalarin duvarlari suntadan, yer yer kirik ve delikler var, duvarlarin kirliligini anlatmama gerek yok. Les gibi bir carsaf, 2-3 santimlik yamru yumru bir sungerin uzerine yatak niyetine serilmis. Iran demiryollarinin verdigi carsafi cantamdan cikarip yataga seriyorum ve iki gundur yolda olmanin verdigi yorgunluk ve bulundugum yerde olmanin verdigi mutlulukla derin bir uykuya daliyorum. Sabah patlayan havai fisek sesleri, calinan muzik ve bagrismalar beni uyandirsada yorgunlukdan oturu yatakdan kalkip pencereye gidemiyorum. Sanirim bir tur bayram gunuydu ve kutlama sesleriydi. Uyandigimda gunu fazla birsey yapmadan dinlenerek gecirmeye karar veriyorum. Belki daha iyi bir otel secenegi bulma umuduyla Paharganj bolgesinde biraz dolaniyorum ama 6 dolarlik oda fiyatlari yuksek geldigi icin ilk geceki saray yavrusunda kalmaya devam etmeye karar veriyorum. Delhi'de ki ilk gunumu bir Hint meyhanesinde bir aydan sonraki ilk birami yudumluyarak noktaliyorum.
Delhi'de ucuncu gunumu Delhi'nin tek temiz ve huzurlu yeri Raj Gath'da tamamliyorum. Raj Gath Hindistan'in suikaste kurban giden uc baskani Mahatma Gandhi, Indra Gandhi ve oglu Rajiv'in anilarina yapilmis buyuk yesil bir park. Her uc baskan icinde ayri birer anit mevcut. Her ne kadar Delhi'nin korkunc gurultusu, pisligi ve kalabaligindan keyif alsamda kucuk bir kacamak iyi geldi. Delhi'ye ilk ayak bastigimda yasadigim soku zamanla atlatacagimi dusunmustum ama sokaga her adimimi atisimda biraz daha adapte olmakla beraber yeni bir sok yasiyorum. Yeni Delhi'nin bazi bolumleri haric sefalet ve kirlilik halkin buyuk cogunluguna hakim durumda. Yemekler ucuz, bir iki dolara karninizi doyuruyorsunuz, kalacak yerler hesapli, 6-7 dolara duzgun bir oda bulabilirsiniz (veya benim gibi 3 dolara pek nezih olmayan bir yerde de kalabilirsiniz). 5-6 dolarlik muze girisleri Iran'da ki 50 kurusluk giris ucretlerinden sonra pahali geldi. Insani cildirtma noktasina getiren bir korna calma hastaligina sahipler. Soforlerin eli gerekli gereksiz surekli kornada. Kendileri de bu cilginligin farkinda olmalilar ki sehrin bircok yerinde "korna calmayin" afisleri ve tabelalari gormek mumkun. Delhi'de uc gunun yeterli olduguna karar vererek yarin icin Varanasi'ye tren bileti aldim. Yatakli vagonda 12 saat surecek tren yolculugumu merakla bekliyorum. Hala Nepal'e gidip gitmeme konusunda kararsizim, sanirim Varanasi'ye vardigimda karar verecegim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder